5 saker som förändrats sen jag fick barn

1. Kräktrasorna som var så fint ihopvikta innan bebis kikade ut ligger nu utspridda över hela hemmet. I skötväskorna, på köksstolen, på dörrhandtaget in till sovrummet eller i mikrovågsugnen. Ibland hittar jag en av de där kräkhanddukarna under en soffkudde och granskar, luktar och känner på den för att avgöra om det är kräk, bröstmjölk eller dregel som gör den sådär stel.

2. Att få duscha varje dag känns som ett privilegium jag aldrig kommer att få uppleva igen. Nu är det standard att tvätta av armhålorna med en fuktig handduk (kräktrasa med varierande innehåll) och slänga på lite deo. Jag går konstant runt och känner sig som den där humöreffekten simmarna kunde få i The Sims 3 när hygienmätaren gått ner till det gula: "geggig". De dagarna man faktiskt får duscha så består hela stunden av att ständigt stänga av duschen för att lyssna efter ljud "för jag kan svära att jag hörde bebisskrik"

3. Jag minns inte längre hur det känns att ha håret utsläppt. För att inte bebis starka händer ska få mig att gråta varje gång jag bär runt på henne så är det inget annat än "mammaknuten" så högt upp på huvudet som möjligt som gäller. Dock är det ganska skönt att kunna ha något att skylla på när man tappar mer hår än en golden retriver under fällperioden (hormonellt) eller när håret är lika flåtigt som en paket smör eftersom man aldrig får duscha.

4. Rena kläder? Mjaaa.. förutom att bebis kräks på mig femton gånger om dagen så svettas jag också som en galning (något med hormonerna när man ammar) så även om kläderna var rena klockan åtta när jag tog på mig de så kommer den där humöreffekten "geggig" ungefär samtidigt som jag tagit de där 10 stegen till kaffebryggaren.

5. Kiss och bajs är numera ett vardagligt inslag i våra konversationer här hemma. "Du måste se denna bajsblöjan, det är helt galet vad mycket det kom på bara en sån liten prutt." Det är liksom inte konstigt längre. Häromdagen var min syster på besök och undrade vad det var för gul fläck på filten hon satt på i soffan "de e bara lite bajs" säger jag lite sådär i förbifarten samtidigt som jag såg min syster få det där ansiktsuttrycket bebisar får när någon lurat de att sutta på en citron.

Kommentarer :

#1: Nicole

Igenkänning på den! Skrattade högt åt hygienmätaren på sims haha! Bästa ju 😂🙌🏻 synd att man inte riktigt kan nörda sims en hel dag längre 🙈

Svar: Haha vad bra att du fick dig ett skratt! :) ja eller hur. "Mamma kan du ta hand om mitt barn, jag måste spela sims en hel dag"
Fröken Virrvarr- Julia

skriven

Kommentera inlägget här :