Middag

Idag är det alldeles för varmt ute för att äta varm mat så jag gjorde en sallad på måfå. Slängde i lite vad vi hade hemma och det blev hyfsat gott faktiskt. Matthew tyckte det blev för mycket soltorkade tomater och jag är beredd att hålla med honom men jag var så hungrig att jag slukade min portion iallafall och vet till nästa gång att använda mindre soltorkade tomater och slänga i ett gäng vanliga tomater och några krutonger och sen är den fulländad.

Som bas hade jag grönkål, krispsallad och spenat. Sen slängde jag i majskorn, fetaost, rödlök, couscous, linser, bovete, soltorkade tomater, avocado. Jag toppade salladen med sesamfrön och lite kalkon (uppfödd och slaktad av en vän = närproducerat deluxe) som blev över efter söndagsmiddagen. Såsen är gjord på turkisk yoghurt, liiite majonäs, vitlök och lite salt.

Kommentera inlägget här :