Ångest

Tankarna ekar i huvudet och förökar sig till ett enda stort sorl.
Det låter till slut som om någon satt in ett getingbo i huvudet och retat upp dess invånare som nu surrar omkring planlöst i panik. De studsar mot skallbenet och sticker ursinnigt med sina gaddar mot insidan av mitt huvud allt medan surret bara fortsätter. Det känns som om de där arga små varelserna bara blir starkare och starkare ju mer smärta de åsamkar mig. Mitt huvud fylls av en slags vibration av rörelser och ljud som bara blir starkare och starkare, högre och högre för varje sekund som fortskrider. Det gör ont, bränner och jag vet inte hur jag ska orka en sekund till. Det kryper i kroppen och det känns som om jag ska brinna upp inifrån. Det sägs att getingar dör om de sticker men de blir bara fler och fler...     

Kommentera inlägget här :