dagen

Klockan är snart tio. En fullspäckad dag är till ända. Min pappa bytte idag till vinterdäcken han köpte till oss i julklapp som vi desperat behövde då de gamla var utslitna och skulle inte hållt en mil till. Innan vi ska åka säger han att det ligger en kyckling i kylen jag kan ta (han vet att ekonomin inte är toppen) och jag börjar typ gråta av lycka. En till middag att laga liksom. Denna fantastiska människa som alltid ger och ger trots att han inte själv har så han klarar sig vissa stunder och som inte en enda gång under dessa snart 23 åren han agerat pappa åt mig har sett mig annorlunda än sina egna barn.

Min syster åkte sen med mig och veckohandlade (läs hjälpte mig igenom affären utan att gå sönder av stress) sen hämtade vi upp min andra syster och hennes pojkvän som hjälpte mig upp med alla kassar. Väl hemma hade sambon dammsugit och plockat undan i lägenheten och jag kunde sätta igång med middagen medans gästerna lekte med en överlycklig Lucy. 

Efter en supergod middag kollade vi Bolibompa med Lucy och sen körde jag hem gästerna och Lucy somnade i bilen på väg hem. Nu har hon sovit i snart 2 timmar och jag har hunnit plocka undan, ta disken och yoga. Nu dags att slappa på soffan en stund och plugga inför psykologiprovet innan jag ska lägga mig i sängen hos de jag älskar mest. 

Ikväll är jag tacksam. Tacksam för min familj som trots allt som vi gått igenom ställer upp för varandra i ur och skur på alla sätt och vis. Tacksam för att vi har hälsan. (Nåja det går nog att debattera hur pass friska vi är 😂) Tacksam över allt som vi tagit oss igenom och som vi blivit starkare av. 
Tacksam över livet ❤ 


Kommentera inlägget här :