Morgonfunderingar

Lucy somnade visst på filten på golvet efter att ha varit vaken typ en kvart och här sitter jag med morgonkaffet i lugn och ro. Vilken lyx jag har på morgnarna. Det är inte ofta jag inte kan äta frukost och dricka kaffe för Lucy brukar antingen sova eller underhålla sig själv den lilla stunden.

Det verkar bli ännu en dag med fint väder här och idag ska vi fly den varma lägenheten och åka ut till min moster på landet ett tag. När det är såhär varmt så längtar jag ännu mer efter att flytta. I förrgår var vi på IKEA och kollade på både möbler inför flytt och köpte en del smått och gott. Madrasskydd till sängen (välbehövligt med småbarn), handdukar, porslin och lite sånt. Vi provsatt soffan vi funderat på att köpa och den var såå bekväm men vi har inte bestämt riktigt ännu om det verkligen är den soffan vi vill ha. Vi får se vad vi bestämmer oss för i slutändan.

Det ska bli sååå roligt att inreda ett helt nytt ställe! Jag kan säga som så att det kommer verkligen inte bli IKEA rakt igenom för jag tänker leta möbler och annat på loppisar och second hand för sån är jag 😃 tycker det är mycket charmigare med lite unika möbler och konstellationer. Sen såklart att man kan mixa lite. En till sak som ska bli så mysigt i lägenheten är att vi kommer att ha ett riktigt matbord och att Lucy kommer få en egen stol. Jag ska måla om min gamla tripptrapp stol och sätta dit en original träbygel som mamma hittade på second hand för 10 spänn. Har inte bestämt mig än vilken färg men det får jag känna av lite när vi kommer till lägenheten. Nej nu ska jag sluta sluddra o bladdra och dricka upp mitt kaffe. Sen kallar tvätten på mig!

Kommentera inlägget här :