Ett livstecken

Ni klickar flitigt in här trots att jag inte uppdaterat på månader och det gör mig glad och varm och jag tänkte lämna lite livstecken till er som inte träffar eller hör av mig annat än på nätet. Jag lever, livet rullar på i ett fasligt tempo och jag känner att min sociala medier detox är något som jag är övertygad om att jag behövde. En månad och 21 dagar har jag varit utloggad och avskärmad från Instagram, Facebook och Snapchat och FAN så skönt det känns. Det var ovant i början men det har gett mig så otroligt mycket perspektiv på livet och allt som det innehåller. Jag känner mig mer harmonisk, får mer gjort, jag känner att jag lägger tid på rätt saker och att jag inte stressar lika mycket.
 
Nu är jag snart klar med skolan, jag har fått ett jobb med start redan veckan innan jul, familjens tillvaro är lugnare och tryggare och viktigast av allt: jag har börjat hitta mig själv och komma underfund vad som är viktigt för mig i livet. Saker som ofta (och ironiskt nog) hamnat i skymundan för annat. Obearbetade trauman och saker jag tryckt undan börjar komma upp till ytan vilket är både jobbigt ich nödvändigt. Det är som om allt sånt liksom får plats i livet nu när jag minimerat min tid på sociala medier. Så jag fortsätter min detox och slutdatumet är 21 december. Då ska jag rensa upp i mitt följflöde och sen komma tillbaka med nya insikter och troligtvis en helt annan inställning till både Instagram och Facebook. 
 
Önskar er allt gott och vi hörs säkert här snart igen ❤

Kommentera inlägget här :