himmelriket på jorden

Igår kväll var Lucy ledsen och grät utan att vi visste varför, blöjan var torr, hon ville inte ha tutten, ingen rap på gång och det verkade inte som om hon hade magknip heller så jag vaggade henne och sen la jag mig i sängen med henne och höll om henne och hon somnade. Jag låg och höll om henne fortfarande, andades in "ny bebis-lukten", klappade hennes lilla huvud och tänkte att ååh vad mysigt och underbart detta är, det finns inget bättre.

Så ser jag i ögonvrån hur hon öppnar ögonen och gör hulk-rörelsen med munnen. Innan jag hinner reagera så kräks hon en sån jäääkla kaskad över mina tuttar och det bara flyter inne i behån. När hon verkar klar så ser hon så fruktansvärt avslappnad ut och somnar om. Efter att ha sanerat säng och hällt ut kräks från behån lägger jag mig bredvid henne och tittar på när min alldeles egna dotter fridfullt sover och jag tänker återigen att det finns inget bättre. 

Ljuva bebisliv ❤

Kommentarer :

#1: L

😂 kräkbebis, precis så var Astrid också. Negativ med att inte ha egen tvättmaskin, det blir ju himla mycket tvätt..

Svar: Ja hon klassas nog som det ;) haha åhh. när gick det över för Astrid? Ja det är ett berg med smutstvätt. Behöver köpa mer handdukar 😂
Fröken Virrvarr- Julia

skriven

Kommentera inlägget här :