jag är fortfarande gravid


Det här underbara meddelandet väntade på mig i gravidappen nu när jag vaknade och jag är ju sådär pepp på att gå in i vecka 42. Det blir definitivt ingen veckoupdate a' la "Välkommen vecka 42" för nej vecka 42 ville jag inte uppleva. 

Nu har jag haft molvärk, förvärkar och mycket sammandragningar sen i måndags och det börjar trötta ut mig rejält men jag försöker håller ut. Det är ju trots allt bra att kroppen tar lång tid på sig att förbereda sig inför förlossningen så att allt inte går i hundranitti när det väl sätter igång. Så länge jag får någorlunda nattsömn så kan jag stå ut med detta. 

Idag fick jag till och med lite sovmorgon, något som inte hänt på ett litet tag. Vaknar nästan alltid vid 7-8 snåret och är jättepigg men idag sov jag ända till 10 vilket var underbart. Nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag faktiskt prova ett av "knepen" för att sätta igång alltihop. Eftersom mina höfter känns relativt stabila och smärtfria idag så ska jag ut och gå i så rask takt jag kan med hunden. Ska försöka få med mig mannen också för nu börjar det kännas lite läskigt att gå långt ensam ifall något sätter igång när jag är långt hemifrån.

Jag hoppas verkligen att något händer idag för jag vill inte behöva ringa förlossningen imorgon och boka tid för eventuell igångsättning. 
Under dagen kommer ett inlägg upp om mina tankar om igångsättning så håll utkik!




Kommentera inlägget här :