min fantastiska kropp


Här kommer fyra jämförelsebilder från graviditeten. Överst v.9+0 och v.20+0 och underst v.30+0 och v.41+0 (idag)
Jag tycker det är heeelt fantastiskt hur kvinnokroppen fungerar när det gäller en graviditet. Att vi klarar av en så stor omställning och den påfrestning som en graviditet är, är helt otroligt. Speciellt när det gäller en så kort period som 9 månader faktiskt är när man tänker efter.

Efter att ha blivit gravid är jag extremt imponerad över min kropp som jag tidigare trodde var helt förstörd eller iallafall oduglig. Jag var alltså helt inställd på att jag var sjuk i cancer eller liknande eller att jag aldrig skulle kunna bli gravid. Det visade sig att jag hade helt fel och att min kropp visst klarade av att först tillverka och sen bära ett barn. Nu är det bara upp till bevis hur den klarar en förlossning. Men jag har full tilltro till att det kommer gå bra. Bara det sätter igång nån gång liksom!

Jag har inte fått några hudbristningar än så länge vilket jag är glad över. Hade jag fått hudbristningar hade jag nog först tagit det väldigt hårt men senare förhoppningsvis lärt mig att acceptera de som de vackra påminnelser de är; tigerränder liksom! Jag älskar när kvinnor visar upp sina bristningar med stolthet och inte skäms över dessa märken (varför man nu ska göra det) men jag hade nog själv skämts, konstig som jag är.

Något som ska bli intressant att se efter graviditeten när huden börjar dra ihop sig igen är hur min tatuering kommer att se ut. Det är något som jag ofta funderar över men inte oroar mig för i nån stor utsträckning. Det går ju alltid att fixa till på ett eller annat sätt. 

Nu är mina veckobilder kompletta (förutom någon vecka i början som jag missade) förutom en sista bild på magen med bebis utanför. Längtar så mycket efter att få ta den bilden! 


Kommentarer :

#1: Anonym

En gravid kvinnokropp är så vacker! 😍

Svar: eller hur? det är verkligen inte mycket som slår den skönheten! :)
Fröken Virrvarr- Julia

skriven
#2: Lisa I

Jag är inte anonym.....👆🏼

skriven

Kommentera inlägget här :