nollställt kontrollfreak

Godmorgon kära läsare! 

Surprise surprise: Ingen bebis inatt heller! Jag har slutat känna efter, visualisera och nu är jag bara helt nollställd inför förlossningen. Det känns numera som om den aldrig kommer att komma.. Tionde dagen på övertid idag och händer ingenting så får vi komma till förlossningen på kontroll imorgonbitti. Ska bli intressant att se vad de säger men som det lät på barnmorskan jag pratade med igår så är igångsättning bara aktuellt om bebis far illa eller om mina värden är dåliga. 
Så är allt som det ska så får jag helt enkelt åka tillbaks hem imorgon efter kontrollen, och jag som sa sist jag var inne på förlossningen att "nu ska jag inte in hit igen förrän jag får lämna stället med min bebis utanför magen"

Det är bra mental träning för mig som är kontrollfreak och älskar att planera och styra upp, att vänta i ovisshet men det tär på mitt psyke nåt enormt. Jag ska försöka köra samma taktik idag som jag gjorde igår och hålla igång hela dagen och inte bli sittande/liggande i soffan för då sniglar sig verkligen tiden bara fram.

-Jag ska försöka komma ut på en längre promenad med Selma nu efter frukost. Vädret ser härligt ut men det är ju april så det kan vända fort.

-Kanske ska jag våldgästa min mor och ta en kopp kaffe. Extra mysigt att fika hos henne om det är soligt för då kan man sitta på hennes balkong.

-Senare ikväll ska jag packa iordning BB-väskorna så att de är helt färdigpackade tills imorgon eftersom de ska med till kontrollen ifall de vill börja sätta igång mig redan då. 

Nu ska jag sluta planera och gå upp och äta frukost istället! 

Kommentera inlägget här :