svullna ben och fixerad bebis

Idag har jag varit på sista kontrollen hos barnmorskan för denna graviditeten. Jag har gått upp tre kilo sen förra besöket och nu väger jag mer än jag någonsin gjort i hela mitt liv. 82 kilo och en total viktuppgång på 22 kilo under graviditeten. Jag själv tror att en hel del av dessa sista kilona är vätska eftersom jag svullnat i benen och fötterna senaste veckorna. 


Barnmorskan undrade hur jag mådde och jag berättade hur trött och knäckt jag är och hon förstod. Hon sa att om inte bebis kommit på söndag så ska jag ringa förlossningen och boka tid för en kontroll i början av nästa vecka (troligtvis på tisdag) då de ska köra ctg, ultraljud och en undersökning för att se ifall jag är redo för en igångsättning och isåfall görs det då. Om inte så skickas jag hem och så får jag vänta tills 42+0 (nästa lördag) innan de sätter igång mig. Men jag hoppas ju såklart på att slippa ringa förlossningen av någon annan anledning än att jag behöver komma in och föda barn. Helst ska det där samtalet ringas inom det närmsta dygnet. Önska kan man ju alltid göra!

Bebis har iallafall fixerat sig så h*n är redo att komma ut när som. Hoppas hoppas hoppas att denna extrema tröttheten jag känt idag är kroppens sätt att säga att jag behöver samla krafterna inför förlossningen och att det snart sätter igång. Jag är sååå redo att träffa vår bebis nu!

Kommentarer :

#1: Emilie Levinsson

Åh, så himla kul! All lycka till er!=)

Svar: Tack så mycket! :)
Fröken Virrvarr- Julia

skriven

Kommentera inlägget här :