välkommen vecka 41

Ja välkommen och välkommen det kan man väl diskutera.. Jag hade ju hoppats på att slippa skriva denna rubriken men idag är det vecka 40+0 och också första dagen i graviditetsvecka 41.

Jag skrev en del i förra inlägget om hur trött jag är på att vara gravid och det får nog summera ihop allting. Återigen: nu vill jag föda barn!


Magen har iallafall sjunkit ännu lite till denna veckan så det får jag väl vara glad över! Nu siktar jag på att hoppas slippa barnmorskebesök på tisdag men är ändå tacksam att jag fick en tid så pass nära inpå bf om jag skulle gå så länge till så att jag kanske kan få en undersökning och se ifall nåt är på gång. Det hade varit skönt att få nån form av bekräftelse på att det inte är jättelångt kvar tills vi får se vår lilla bebis. 

Jag får försöka ta en dag i taget och göra något varje dag som får mig på lite bättre humör. Mat gör susen har jag märkt 😂. Häromdagen var det en räkmacka och idag blir det lördagssnacks. 

Kommentera inlägget här :