välkommen vecka 36

I lördags gick jag och bulan in i vecka 36. Nu är det verkligen nära och det börjar märkas också. Jag har mycket sammandragningar, en del onda sådana samt att jag börjar känna mig rejäält tung och klumpig (jag river ner saker med både mage och rumpa och går in i dörrar och dörrkarmar för jag inte har nån aning om hur stor jag är). Bebis bökar runt som en tok inne i magen och nu är det mest svepande rörelser och ibland sparkar mot revbenen på höger sida så det märks att det inte är några kullerbyttor som slås där inne längre.
 
 
När jag jämför veckans bild med föregående vecka så tycker jag faktiskt att det är rejäl skillnad för att bara vara 7 ynka dagar. Men jag antar att det är dags att svälla upp nu innan bebis tittar ut. 
 
Jag har fortfarande inte fått några sömnproblem som alla säger att man "ska" få innan det är dags. Jag vaknar oftast 2 ggr per natt och behöver gå upp på toa men jag tycker inte det stör speciellt mycket. Jag har ju iofs väldigt lätt att somna och sover mig igenom i princip vad som helst så det är kanske inte så konstigt. Jag njuter iallafall av att få sova ordentligt!
 
Jag hoppas på att fortsätta kunna vara aktiv och glad resterande tiden av graviditeten och håller tummarna för att kroppen ska samarbeta med mig. Nu är det inte långt kvar!

Kommentera inlägget här :