välkommen vecka 32

Vecka 32 idag då. Den ena dagen känns det som om tiden går alldeles för fort och den ena dagen kan jag knappt vänta på att få träffa den lilla människan i magen. 

Senaste veckan har jag mått hyfsat. Jag vill absolut inte klaga men halsbränna är fasen inget kul alls. Bebis trycker även då och då mot något inuti så jag mår illa och blir svimfärdig men puttar jag lite på honom/henne så att h*n flyttar sig så brukar det gå över. Sen börjar det ju bli rättså begränsat med plats där inne så lungorna är rätt ihoptryckta så jag har svårt att andas vissa stunder. Jag får knappt plats med någon mat heller så jag är hungrig konstant men kan bara småäta vilket inte gör halsbrännan bättre. 


Senaste dagarna har jag börjat få ont i höfterna och fram i bäckenet så jag antar att det är fogarna som börjar mjuka upp sig. Trots alla dessa krämpor känner jag mig faktiskt vid gott mod. Det var ju liksom bara en tidsfråga innan det skulle sätta igång. En graviditet är ju tärande på kroppen. 

Just nu konsumerar jag allt jag kan komma över vad gäller förlossningar på tv och poddar om förlossningar och jag har börjat komma in i tänket att "det blir som det blir" och är inte lika rädd inför att allt inte kommer gå som jag planerat och vill.

Det ska bli spännande att se vad denna veckans graviditet har att erbjuda! :)


Kommentera inlägget här :