pass, toabesök och huvud mellan benen

Ingen bebis ännu! 
Har inte varit frånvarande från bloggen för att jag föder barn (önsketänkande) utan för att jag igår låg heeelt utslagen på soffan och var såå trött, svullen och gnällig.

Och idag har jag varit iväg nästan hela dagen med mamma som "rastat" mig. Hon längtar nästan mer än jag efter att bebis ska komma så hon tyckte jag behövde hitta på något för att få det hela att starta. 
Först tog vi en kaffe hemma hos henne och pratade en stund och efter det körde vi och lämnade av min syster och hundarna hos min pappa eftersom de alla tre också behövdes rastas en stund ;) 

Sen begav vi oss till stora stan för att ordna pass till mor som snart ska iväg till England. När det blev hennes tur gick jag på toa och lagom tills jag var klar var hon klar med passansökan. Visserligen tar det extremt lång tid att gå på toa som höggravid men det är så himla smidigt att få pass och vi är så bortskämda här i Sverige med både själva ansökan och hur lång tid det tar att få själva passet. Jag berättade det för Matthew när jag kom hem och han bara gapade. Passansökningsprocessen i England är liiiite längre och liiite mer komplicerad än här. Man kan få vänta i månader på att bara få en intervju och sen är det inte ens säkert att man får ett pass överhuvudtaget.

När vi var klara med bestyren så köpte vi oss varsin hamburgare och glass och satte oss i solen och käkade. Var sååå himla varmt och skönt.


Bebis verkar dock tycka att det är varmare inne i magen och visar inte mycket till tecken på att vilja komma ut mer än att det känns som om h*n åker längre och längre ner vilket är positivt såklart men vissa stunder känns det verkligen som om huvudet är på väg ut och jag får gå som om jag skitit ner mig. Haha, the joy of being pregnant!

Kommentera inlägget här :