välkommen vecka 40

Då var veckan med stort V här. Den sista "ordinarie" veckan i graviditeten. Jag hoppas verkligen att det blir sista veckan och att jag slipper uppleva vecka 41 och 42. Vill sååå gärna ha bebis här nu. Det känns helt overkligt att jag snart genomgått en hel graviditet och att vi snart blir föräldrar för första gången. Det är en början på ett helt nytt liv som jag ser fram emot. Jag ser fram emot att få visa bebis världen och allt underbart som finns i den. 

Idag ska jag sätta mig ner och skriva ett brev till vår ofödda bebis som ska få ligga underst i hennes/hans minneslåda. Min mamma gjorde en minneslåda till mig och skrev även hon ett brev till mig om graviditeten och hennes förväntningar och jag har verkligen uppskattat detta. Det känns fint att ha minnen att titta tillbaka på. Tidningsurklipp, bilder, teckningar osv. Men det mest speciella måste vara det där brevet. Så det ska jag iallafall börja skriva idag.

Kroppsligt är jag klumpig, trött och har maaassor av sammandragningar och "mensvärk" ungefär som förra veckan. Det är otroligt jobbigt men samtidigt är det så skönt att känna att det är på gång och att kroppen gör sig redo. Det är ju steg i rätt riktning iallafall! 
Det känns som om bebis ligger likadant och sparkar lite snällt på min högra sida då och då. Så jag hoppas jag har rätt och att den lilla krabaten inte busat med oss och vänt på sig. 


Det känns som om magen slutat växa nu och bara sjunker lite då och då och det är väl för väl de. Känner mig som en sköldpadda på rygg mär jag ska ta mig ur sängen eller soffan

Nu hoppas vi och håller tummarna för att detta blir sista veckoupdaten denna graviditeten och att bebis är på rätt sida magen nästa vecka! 

Kommentera inlägget här :